tisdag 7 maj 2013

Får inte nog av trädgårdsböcker

Det finns många härliga trädgårdsbloggare och bra tidningar om trädgård men det är något visst med en bok. Bläddra fram och tillbaka bland vackra bilder och fina texter, knaket i bokryggen och trevligt att ha liggandes på bordet för alla att kika i.

Nu är jag sugen på lite nytt.  Jag fastnade för dessa när jag var ute och kikade på nätet. De har funnits ett tag men inte hemma hos mig.
Är det något som har andra boktips får ni gärna hojta, skriva en liten kommentar...tack på förhand!



"Jag har helt enkelt valt platser som jag tycker om . Ett riktigt bra grönt rum ska ge lugn och vara som en omslutande plats där man går in i en helt annan värld", säger Hasse Wester om sin bok "Stockholms gröna rum".



Trädgårdsförfattaren Karin Berglund presenterar ett trettiotal kultur personligheter (musiker, författare, konstnärer mf) och deras trädgårdar i boken "Samtal i trädgården".



 Zetas underbara Victoria Skoglund visar tio trädgårdar, växter och tips i sin "En trädgårdsmästares väg". Har ni tid, så kika på den här intervjun där hon berättar om sig och sin bok på sitt charmiga sätt. 

Inga kommentarer: